Thursday, July 1, 2010

MEMBACA


mm saya bukan seorang ulat buku, tetapi pergi ke mana pun, saya akan bawa buku di dalam hand bag. dengan harapan, bila ade masa terluang, contohnye, bila terpaksa menunggu, saya ada sesuatu untuk di buat. percaya x, kalau saya baca buku, dua mukasurat je, then i will fall asleep (kalau atas katil ataupun atas bas) buku yang saya selalu bawa seperti la tahzan, mathurat atau be a happiest woman. dan lagi menarik buku tu di beli 2 tahun lepas, tak habis2 lagi baca! mm buku tu lebih kepada chapter, sehari satu chapter (2 mukasurat je) pun dah cukup sebagai pedoman untuk kita. maklumlah kita ni manusia, turun naik iman itulah kita. jadi we need something to recharge our heart. selangkah kita cuba dekat pada Dia, seribu langkah Dia akan dekat pada kita. Dia maha mengetahui dan Dia tidak akan sia2 kan usaha hambaNya. semoga niat kita membaca buku ini, bukan sahaja menambahkan ilmu tetapi membuat kita tetap di jalan Nya. sesungguh nya Dia sangat dekat dengan kita seperti urat leher kita. jum amalkan amalan membaca di mana jua kita, tapi make sure bahan bacaan yang menambahkan ilmu n keimanan kita =)

No comments:

Post a Comment