Friday, July 16, 2010

Dosa di pagi Jumaat??


this is my favourite mug! i love mug, dun no why...
sebenarnya bukan nak cerita pasal mug, saja nak abadikan mug ni dalam blog ku.
ini cerita nye...pagi tadi, bila dah sampai ofis, pergi breakfast dengan my 2 ofis mate. macam biasa, sambil makan, sambil borak...topik pagi ni harga minyak n gula naik. rugi xisi minyak penuh2 malam tadi..
my ofismate makan nasi lemak, n aku je makan roti bakar.. then mereka tanye, sedap x roti tu? dengan slumber aku jawab "xsedap" kononye aku prefer roti yang dibuat pakai sandwich maker bukan toaster. sambil komplen, aku amik roti yang tinggal sesuap lagi tu dan nak masukkan ke mulut, dengan tiba2, tak tahu macam mana, roti tu seolah ditepis dan jatuh ke lantai. terdiam aku... astaghfirullah, baru tersedar, bongkaknye aku.. tidak bersyukur pada rezeki yang Tuhan berikan kepada aku... bila roti tu terjatuh ke lantai, aku terasa yang roti tu merajuk dengan aku dan aku x layak untuk nya.. Ya Allah ampunkan hambaMu ini, aku tidak sengaja... inilah dosa aku di pagi jumaat ini.

No comments:

Post a Comment